Το μεσημέρι έφαγα σουπιές με μάραθα.

Δε λέω καταπληκτικό φαγητό. Αλλά με διέλυσε βρε παιδί μου. Πόση ώρα τώρα και ακόμη δε μπορώ να χωνέψω.

Βλέπεις η κοιλιοδουλεία και το πάθος της λαιμαργίας δε λύνεται με την νηστεία.

Πια νηστεία όμως; Δε λύνετε με την νηστεία που εδώ και μερικά χρόνια ζούμε οι σύγχρονοι ας πούμε Νεοέλληνες θρησκευόμενοι .

Ξέρεις εκείνη την νηστεία που αντί για κρέας το τσικάλι γεμίζει με καλαμάρια , σουπιές, καραβιδάκια, αστακομακαρονάδες, σογιο κυμά, σογιομουσακά, σογιοκονινιστά, γαροδοπίλαφα, σουπιοκεφτέδες, πατατοκεφτέδες και… και …και…ο κατάλογος τέρμα δεν έχει.

Είναι τόσο ακόρεστος ο κατάλογος όσο και η λαίμαργη φαντασία μας, που αρνείται την ουσία της νηστείας, ακόμα και όταν φαινομενικά και κατά τύπο την τηρούμε.

Αλλά αυτό καθ άλλο παρά νηστεία είναι.

Διατροφική αλλαγή λόγω ημερών …ναι.

Τσικαλική αλλαγή περιεχομένου…. ναι.

Ψαροταβερνική επιδρομή ναι.

Κατασπαραγμός μαλάκιων, ναι.

Νηστεία όμως όχι, εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την σοβαρότητα μας και την εσώτερη αλήθεια μας.

Δε τα κατακρίνω. Δεν έχω διάθεση και δε γουστάρω να κατακρίνω κανένα. Άλλωστε εγώ είμαι χειρότερο από όλους αυτούς.

Απλά τα γράφω ίσως για να εξιλεωθώ υποσυνείδητα και συνειδητά γιατί μου την βιδώνει η τυπολατρία μας. Η αίσθηση αυτοϊκανοποίησης ότι κάτι τρομερό κάνουμε, τι στιγμή μάλιστα που ο Χριστός μας λεει: ότι και αν όλα τα κάνετε (αρετές) να πείτε ότι τίποτα δε κάναμε’’.

Εμείς και τίποτα δε κάνουμε και έχουμε την ψευδαίσθηση ότι τα έχουμε όλα κάνει σπαθί…….

Η νηστεία σαφέστατα είναι εγκράτεια και ασιτία.

Είναι άσκηση του θελήματος, της βούλησης, της θέλησης να κινηθεί σε ρυθμούς ασκητικής προοπτικής.

Είναι και πένθος. Και όταν πενθείς δεν τρως.

Είναι και έρωτας βέβαια, και τα σκυλιά όταν είναι ερωτευμένα νηστεύουν.

Όλα αυτά, βεβαίως και είναι…..

Δεν είναι όμως απλώς και μόνο μια τυπική διατροφική αλλαγή.

Η μια υποκριτική αυτοεπιβαιβεωτική αυταρέσκεια των ικανοτήτων μου.

Διότι παίζει και αυτό… να νηστεύω και να αυτοϊκανοποιούμαι , σαν μ………..ας.

Άλλωστε ο Αγιος Ιωάννης ο Σιναίτης στους λόγους του περί Διακρίσεως τρείς των αριθμώ, – που ο Φρόυντ εάν τους γνώριζε θα έκανε διαρκώς παραπομπές ή και θα αρνούταν να γράψει κάτι που είχε προ πολλού ειπωθεί από έναν Εραστή του Θείου καταμεσής της άγονης και φιλόξενης για τον έρωτα ερήμου- είπε λοιπόν ότι ‘’πολλές φορές τις κακίες μας τις ντύνουμε με αρετές…’’ Πω πω τι είπε ο άνθρωπος……..

Έτσι υπάρχει και αυτή η κατηγορία. Εκείνοι που νηστεύουν φαρισαϊκά και υποκριτικά. Αυτάρεσκα και αυτοικανοποιητικά. Είπαμε υπάρχει και ο πνευματικός αυνανισμός. ……

Έτσι και εγώ ακόμη παλεύω να χωνέψω τις σουπιές που και μάραθα είχαν, και πολύ βεβαίως εγωισμό……………………..

Π. Λίβυος

Πηγή:istologio

3 Σχόλια
  1. Θωμάς Αμπατζίδης 3 έτη ago

    Mike το σχόλιό σου θα μπορούσε κάλλιστα να προστεθεί στο παραπάνω άρθρο ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρεξήγηση. Θεωρώ πως ο π. Λίβυος έγραψε το παραπάνω άρθρο όχι για να κατακρίνει τους αδύναμους – όπου περιλαμβάνει και τον εαυτό του – αλλά για να μην νομίζουμε πως «κάτι κάνουμε».

  2. Mike Ritsatos 3 έτη ago

    -Συνεχίζω διότι από λάθος μου αναρτήθηκε πριν ολοκληρωθεί.
    Και ναι μεν ο Π» Λύβιος διακρίνει ότι δεν είναι όλοι φαρασαϊζοντες νηστευτές και απλά, υπάρχουν και αυτοί,.
    Θέλω όμως να υπερασπιστώ τους υπολοίπους, που από αδυναμία να τηρήσουν και την εγκράτεια στην ποσότητα, η στο ταπεινό του εδέσματος, θα ήθελαν να τους αναγνωριστεί τουλάχιστον η προσπάθεια στην μερική αυτή νηστεία που μπορούν. Το κατ δύναμιν που λένε οι πατέρες.
    Άλλωστε τι θα πρέπει να λέμε γι΄ αυτούς που ούτε καν παραδέχονται ότι η άσκηση στη νηστεία δεν είναι απαραίτητη? Η που δεν επιθυμούν να αγωνιστούν καθόλου αλλά να είναι θεατές η ακόμη και επικριτές αυτών που αγωνίζονται?
    Με αγάπη προς όλους, που καλοπροαίρετα εκλαμβάνουν την προσπάθειά μου να υποστηρίξω τους αδυνάμους.
    Μ. Ρ.

  3. Mike Ritsatos 3 έτη ago

    Σωστά όλα αυτά και περισσότερα ακόμα θα μπορούσε να πει ο Π» Λύβιος, αλλά!
    Έχω να προσθέσω την σκέψη, ότι παρ όλη την ποσοτική και ποικιλιακή υπερβολή, όσων με »λάθος δόσεις» νηστεύουν,
    παρατηρούμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ακόμα και πιστοί Χριστιανοί, δεν μπορούν να ασκήσουν ούτε αυτήν, την καθ΄ όλα σχεδόν, χορταστική νηστεία.
    Εκτιμώ λοιπόν ότι η αδυναμία τους να την ασκήσουν οφείλετε σε κάποιες άλλου είδους στερήσεις που απαιτούνται και οι οποίες δεν αναπληρώνονται ακόμα και με την παραβίαση που αναφέρει το άρθρο.
    Είναι δηλαδή ένας περιορισμός επιθυμιών, σε επιλογές τροφών, που πολλές φορές συν ακολουθούνται από άλλου είδους »περιορισμούς» ακόμα και αποτροπής συμμετοχής σε κοσμικότατου τύπου εκδηλώσεις!
    Αν και είναι λοιπόν όντως ασυνεπείς ως προς την τελεία εφαρμογή της νηστείας, δεν παύει να αποτελεί ένα είδος εγκράτειας και άσκησης της αποδοχής αλλοτρίου θελήματος, εφ΄ όσον βέβαια είναι ανιδιοτελές κλπ.
    Ίσως με τον καιρό να δυναμώσουν και να επιτύχουν και αυτούς τους γαστριμαργικούς περιορισμούς, είτε θα συναισθανθούν την »κοροϊδία» που αναγκάζονται να διαπράξουν για να ξεγελάσουν τις επιθυμίες τους και θα το βελτιώσουν, γιατί να μην το ελπίζουμε?
    Δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να παραδεχτούμε τελικά πως ισχύει και εδώ »Το μη χείρον βέλτιστον».
    Διότι ορισμένοι έχουν παρασυρθεί και έχουν δεχτεί ότι αν δεν μπορείς να κάνεις τέλεια νηστεία, να μην την κάνεις καθόλου.
    Ποιος όμως εξ΄ αρχής που αποφάσισε να νηστέψει κατάφερε να νηστεύει με τέλειο τρόπο?
    Κ
    Εξ΄ άλλου κάποτ

Leave a reply

©2019 Eikonografies.com - Community & Media Όροι χρήσης | Cookies | Επικοινωνία | Design and Development by Studio el Greco

Αλλάξαμε όνομα και μεταφερθήκαμε.

 

Ελάτε στο el Romio ή απλά στο Ρωμηός

Στις Εικονογραφίες χρησιμοποιούμε cookie προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μάθετε περισσότερα  OK!

©2016 Eikonografies.com - Community & Media

Αλλάξαμε όνομα και μεταφερθήκαμε.

 

Ελάτε στο el Romio ή απλά στο Ρωμηός

Στις Εικονογραφίες χρησιμοποιούμε cookie προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μάθετε περισσότερα  OK!

©2016 Eikonografies.com - Community & Media

or

Log in with your credentials

Forgot your details?